paulinapihlgren

2012-12-22
08:19:28

godmorgon!
ja jag har varit uppe lite mer än en timme
mys
trodde julkalendern var vid 7, men nej morfar kom på att det är lördag idag, men då hinner jag ju blogga lite också
ja idag ska jag med bussen mot göteborg, yähyäh
 
byebye

2012-12-21
13:51:52

onsdagens middag
lagad av mig och mormor
 

2012-12-19
16:23:03

dagensbak↓
 
vi började med att baka knäck, mumsigt
 
 
sedan blev matbrödet även gräddat
 
 
bakade även lite nötbräck
 
 
gjorde även en favorit, chokladtryfflar
 
 
 
min inspriationskälla och de som jag använt recept från mest är
från dennafantastiskablogg!
 
 
kika in på bloggen↑
 
 
pusshej

2012-12-19
13:50:50

strutarna
jag är inte så konstnärlig av mig när det kommer till pyssel med papper haha
 

2012-12-18
17:48:32

brända mandlar
egentligen kan man köra direkt på skalade hel mandlar,
men jag orkade inte leta och köpte då med skal
då fick jag börja med att koka upp mandlarna,
sedan skala alla, vilket är enklare och smidigare än det låter
när alla mandlar är skalade är det dags att börja med den svårare biten
bränmandlarna tillsammans med florsocker tills florsockret har fått alla mandlar "blanka"
sedan tar man bort mandlarna ifrån plattan och stör över florsocker sedan på en plåt 
och dela mandlarna från varandra
 
lägger upp bild senare på hur det blev i strutar 
 
puss

2012-12-16
18:41:27

helolo
snart blir det scones med te, brasa och julkalendern
puss

2012-12-13
19:26:52

blööö
har bakat färdigt för dagen
imorgon ska vi ut och åka 
ska till morfars bror härligt härligt
 
nu ska jag packa ihop lite av mina saker i vardagsrummet. 
kyss
 

2012-12-13
13:09:04

nu, baka hörs!

2012-12-13
11:49:51

godmorgon
har duschat, ätit frukost och fixat mig nu på morgonen
sedan ska jag åka med å hämta mormor sedan släpper de av mig i byn och jag ska handla 
sen ta en promenad hem
baka lite, men kommer inte upp nån bild på detta då det är en julklapp! 
höhö
men ska iallafall fixa lite med mina saker också 
hörs senare pööss
 
 
 

2012-12-12
20:44:33

hejsanhoppsan!
min dag har varit väldigt neutral. inte gjort mycket alls
suttit vid datorn, stickat lite, käkat, varit på kalenderöppning, kollat på julkalendern 
och nu har jag nyligen bakat klart och pratat med mamma i telefonen.
pratade även med min bror en sväng not much to talk about.
jo innan jag bakade fixade jag lite med julklappar pysslade osv. mycket härligt
 
morfar ska snart hämta mormor och sedan blire väl tv/dator och sedan krypa ner i sängen lite senare
HÖRS! peace
 
mitt goda bakverk
 
 
 
även några bra citat.

2012-12-09
16:28:22

Chaa.
snart bär det av mot julmiddagen, puss♥
 
outfit;
 
facelook;

2012-12-09
11:08:47

mysdag
har nyligen städat, eller mormor och morfar har städat jag har kollat på och varit i vägen
målade naglarna och så nu kollar vi på tv kanalen, nature. as mysigt med små bäbisar ( djur ) hur gulligt som helst!
 
senare så ska jag duscha och börja fixa mig om kanske 1-2 timmar och sedan runt fem bär det av mot julbord och så. får se vilken tid mammi kommer hon kanske också får äta haha
imorgon blir det v-ås på möte och sedan blir det åka tillbaka . 
ah slänger ut en bild sen på outfit och facelook. 
 
pusshej

2012-12-08
16:20:10

~

jag känner mig som ett misstag
det är så jag känner mig varje dag 

jag försöker att inte visa min smärta
ingen förstår vad som finns i mitt hjärta

skitskitskit
det jag vill kasta bort , men det verkar bara komma tillbaka hit ?

ni verkar inte riktigt förstå
- vad har här hänt på din arm ? 
- nej , jag ramla och så

det är mina vanligaste ord
jag känner mig ensamast på denna jord

ingen att vända sig till
allt jag kan är att sitta kvar här still

när sorgen och blodet är kvar
det här är mitt svar

~

 

fuck reality.


2012-12-07
16:21:05

tja!
så här blev mina kakor och receptet hittade jag här 
http://tartparadiset.se/category/julgotta.html 
mycket gott finns det där yoouumii
 
 

2012-12-07
14:04:06

tjalalala
sitter just nu och stickar, rätt nice med musiken i bakgrunden
har hunnit käkat lunch tidigare och så
har även insett att jag är helt jävla amazing 
har lyckats hålla mig på ett packet cigg i en fucking vecka
så jävla grym jag är hahah!!
ja ikväll blire fredags ,mys med mina underbara mormor och morfar 
ska snart baka när de kommer hem härligt 
julgodis är det bästaaaa
 
lägger upp bild på dem sen
 

2012-12-05
21:46:13

*

2012-12-05
17:20:59

hejsan!
sorry för att uppdateringen har varit åt helvete så ska det bli bättring nu hoppas jag haha
är hos min mormor och morfar utanför Linköping. 
bestämt att jag är här tills allt ordnat upp sig. vi får la se hur lång tid det tar haha
men jag har det bra här hos mormor och morfar iallafall
försöker få så mycket skolarbete som möjligt gjort.
kan jobba i alla ämnen utom matte och idrotten då. eller idrotten så läraren märker nått haha
men här i åtvid, är det nån slags levande julkalender varje kväll rätt skoj ändå
igår vare någon kör som sjung och så 
idag vette fasen vare blir! 
men ah efter det ska jag å morfar köpa pizza för mormor ska över ge oss och äta på byn med några. 
jaja 
nu ska jag gå ut och röka. 
 
btw; jag äger röker bara 3 cigg om dagen, awesome 
have a good evening