paulinapihlgren

2014-10-11
00:42:45

hejhopp
nu tänkte jag börja blogga igen, vet inte riktigt varför men fick ett infall i att börja igen. 
ja mitt liv är inte sån stor skillnad egentligen. Jag går nu sista året på gymnasiet, pluggar körkort, umgås med familj, vänner etc. 
Idag har jag varit med familjen även mormor och morfar som varit på besök i Göteborg, dem åker hem igen imorgon bitti. Vi har väl inte gjort så mycket egentligen, vi pärlade pärlplatta lite senare på kvällen jag och mina systrar och efter det blev det såklart idol mycket mysig fredags underhållning med familjen. 
Gick sedan hemåt, ritade lite och skrev lite, hade konst mode- on! skit skoj, händer inte så ofta längre med all stress i vardagen. helt underbart att få egentid med konstens stora gåva till livet. Det känns helt sjukt bra nu. Även fast jag vet att jag inte är i en speciellt bra period i mitt liv, så känns det bra att hitta de ljusa stunderna i livets harmoni ibland. 
Imorgon blir det endag till med familjen och mysa, först ska vi till bibblan för dem har finskt tema imorgon på ett bibliotek och eftersom mina systrar är halv fnska så blir ju det as bra. och efter det ska vi tagga narnia 3 , vi såg ettan och tvåan förra helgen så imorgon blire trean, as mysigt. 
 
Mamma har även en extra person hemma, en tjej på 13 år som bor hos dem för tillfället, jag ser visa delar i henne som påminner om hur jag var och hur jag tänkte i den åldern.
Jag kommer aldrig glömma hur jag varit, en sjukt envis och bestämd 13 åring, jag hatade allt som hade med skolan att göra, ville inte göra läxor sket i mina betyg brydde mig bra om vänner osv. sån stor skillnad från idag, nu gör jag allt för mig själv, jag vet inte om jag någonsin tänkt så mycket på mig själv som jag gör idag. jag jobbar på saker med mig själv, självkänsla, självförtroende etc. 
aja ska inte skriva en bok nu, men tänkte lägga upp ett bra tips på hur man kan träna självkänslan lite varje dag som mia törnblom skiver om i sin bok "du äger!"
 
godnatt