paulinapihlgren

2013-10-27
10:49:27

sitter på tåget!
Är påväg emot Sala, grymt gött! 





2013-10-21
20:53:54

back!
sämst uppdatering jag vet.. 
Men min helg var helt perfekt, myskväll på fredagen med moster, fixade den delen av maten vi kunde fixa dagen innan osv. sedan bubblade vi i jacutzin (stavning?) i typ 1,5 timma, underbart!
på lördagen var det mycket mysigt och trevligt med middagen osv. skaldjursbuffe och hemma gjord sushi! 
Söndagen var rätt lugn, stallet och hade en toppen dag och så. På kvällen blev det en cigg med flisan.
 
Idag är det min födelsedag, hur bäst som helst, nu är jag 18!!
I skolan bestämde mina klasskamrater att de skulle sjunga för mig, så grymt pinsamt.. skrattade för att det var pinsamt så jag börja böla. ville bara döööö..
sen blev det hem och så städa osv. mamma kom och hjälpte till
fick mycket fint både under lördagen och idag. 
Nu sitter jag med hårfärg i håret för imorgon äre skolfoto som gäller.. blööö
 
aja hoppas ni haft en fin helg för det här var nog ett av de sämsta inläggen haha 
 
 

2013-10-17
20:47:43

trött..
Rubriken talar om hela min sinnesstämning just nu.. Har nyligen kommit hem ifrån stallet och sitter nu med recinolja i håret och ska hoppa in i duschen nu för nio börjar black list och vill se det! 
Ska som sagt dusch och sen göra tee. 

Imorgon blire jobb och efter det blir det hem till moster och på lördag ska vi fira mig
så det kommer antagligen bli sämst uppdatering denna helg men det får ni ta! 
Nu ska jag duscha puss hej

2013-10-17
20:43:24

Dag 14 – Det här får mig att må bättre
Att få träffa mina älskade syskon får mig alltid att må bättre. De får mig att må toppen bra. Utan dem vet jag inte vad jag skulle göra eller hur jag skulle orka gå upp på morgonen. Även om jag inte träffar mina bröder så ofta just nu så gör bilder och minnen mig super lycklig och glad. Min Storebror är jag så otroligt stolt över, han jobbar på som tusan i gmu ( lumpen ) och jag kan inte vara stoltare över honom just nu. har inte träffat honom på tre-fyra veckor och ska träffa honom nu på lördag längtar som tusan!! 
Ah dem får mig att må super bra! 
 
 
 
 

2013-10-16
14:29:00

Dag 13 – Det här upprör mig
det är väldigt mycket som jag blir upprörd över men tillexempel stör jag mig grymt mycket på är när det är nån som springer till bussen/vagnen och chaffören stänger dörren mitt framför näsan på någon! Det kan göra mig riktigt upprörd. Speciellt om det är en buss som bara går typ två gånger i timman eller nått. Då blir man riktigt arg. Det är sånna stunder man vill slå chaffören i ansiktet. 
 
 

2013-10-15
13:22:00

Dag 12 – Ett annat ögonblick
Ett annat ögonblick än min första dag i egenlägenhet är nog första gången jag körde bil på riktigt. 
Det var en helt otrolig upplevelse, jag vill bara vara tillbaka till den känslan. att styra över en bil helt själv helt sjukt. Jag älskade känslan och upplevelsen. 
 
 

2013-10-14
19:15:02

Dag 11 – Detta ångrar jag
Ja vad ångrar jag? Jag ångrar massor med saker. Jag ångrar att jag inte tog tag i mitt liv tidigare, både mitt psykiska och fyskiska mående. Då kunde allt varit så mycket bättre idag. Jag önskar jag och min mamma hade tagit tag våran relation mycket tidigare så kanske det inte behövt slutat så här. Ja jag vet inte rikigt vad jag ska säga. men ah 
 
 
Min vackra mamma
 

2013-10-13
12:31:00

Dag 10 – Mitt favoritminne
Jag har nog rätt många favoritminnen. Men ett minne jag tänker rätt mycket på nu förtiden är den 14 februari 2013 - alltså 'alla hjärtans-dag' ! Jag och Amanda var båda singlar och bestämde oss för att inte vara två av alla de tjejer som sitter hemma själva och gråter för de inte hade någon pojkvän att vara med. Vi firade med varandra, vi gick och köpte rosor till ihop till oss, grymt värt det! Sedan handlade vi och köpte mat, förrätt, varmrätt och efterrätt. Helt underbar idé och jag kommer aldrig kunna ha en lika fin alla hjärtans dag i hela mitt liv tror jag. Det var det perfekta sättet att fira det på, en underbar middag med vackra rosor på bordet med sin bästavän. Jag kommer aldrig behöva fira den dagen igen utan jag kan lika gärna spela upp detta minnet i mitt huvud under den dagen. Jag kommer som sagt aldrig glömma alla våra fina stunder och speciellt inte denna! 
 
min vackra ängel
 
 
 
 
 

2013-10-12
21:50:13

Mysfaktor
satte precis igång fast & furious 6. popcorn gjorda och alla ljusen tända. ibland kan man bara älska dessa ensamma lördagskvällarna! 
 
 

2013-10-12
19:38:54

lördagkväll
Och jag har skit tråkigt med det ingår väl i vuxenlivet att ha tråkigt även dessa dagar! Menmen jag vet inte vad jag ska skriva faktiskt. 
 
 

2013-10-12
12:16:00

Dag 09 – Min favoritplats
Min favoritplats är stallet. Det är nog ända stället jag kan vara fullkomligt mig själv på, där är jag mig själv gånger tusen. & jag är väldigt glad att det är så. Där kan jag verkligen släppa allt det dåliga från mitt huvud, jag kan slappna av och bara vara jag och bara umgås och ha skoj. 
Jag tror absolut det har mycket att göra med vilka det är som är där också självfallet, det är ju helt underbara människor och helt underbara djur. Ja allt är underbart och det är helt klart min favoritplats, vad jag vet än så länge den bästa platsen på jorden enligt mig! 
 
 

2013-10-11
22:29:55

natti'natti
Var först på praktiken mellan 8-4.. jobbiigt. Sedan blev det hem till mamma och käka middag. 
sen mysa med systrarna i soffan och sedan gick jag och köpte godis kollade sedan på idol och myste. Lilleman var självfallet också med, min underbara kissekatt, det första han gjorde när vi kom hem var att springa in i ett skåp i köket han sitter nog där fortfarande, söt shit! nu ska jag kolla på utröstningen och hoppas på att Kevin åker ut! Hoppas ni också haft en toppen kväll, puss! 
 
 
h
 

2013-10-11
14:54:00

Dag 08 – Mina planer
Ja mina planer, först vill jag gå ut gymnasiet med godkända betyg. Sen vill jag jobba några år och försöka spara pengar och efter det blir det antagligen att plugga vidare, det vill jag iallafall. 
Frågan är ju bara till vad? Ja du jag har ingen aning, har så grymt mycket olika idéer. Psykiatri? Funktionshinder? Polis? Socionom? Det finns så många möjligheter, så många val, så många idéer. Jag får nog mogna lite till i mig själv och välja senare där av också en anledning till varför jag vill jobba lite innan jag pluggar vidare. 
Jag vill även bilda familj och så om mååånga år haha. Jag vet inte riktigt hur resten av mitt liv kommer se ut, men jag vill inte planera så mycket i förväg, detta är väl mer 'förhoppningar' (: 
 
 
detta vore nått kanske? ↓
 
 
 
 
 

2013-10-10
12:44:00

Dag 07 – Ett ögonblick
Det första ögonblicket som ploppar upp en sån här kväll är dagen jag flyttade in i min lägenhet och blev lämnad ensam och kände att åherregud, det här är mitt hem, det är här jag ska bo.. det var en helt sjuk känsla. Första egna boendet är svår slaget. Jag var grymt lycklig och det första jag gjorde var att slänga av mig alla kläder och springa runt naken, fatta att kunna gå omkring utan kläder för det är ju ändå bara jag som bor här, helt jävla underbart! Men hann dock inte va naken så länge för sen kom AM, myyys. Ah det var en helt sinessjuk dag! kommer leva på de känslorna jag hade den dagen väldigt länge! 
 
 

2013-10-09
20:25:11

godkväll
idag har jag varit på praktiken, efter det blev det hem till min mor, men hon var dock inte hemma. Men träffade sillikonpappa och mina sjuka småsystrar, mys! Följde den stora och hennes kompis till kyrkan för de hade kör, lite mindre roligt. När vi skulle hem ösregnade det så jag följde kompisen hem och sen gick jag och ellen hem till mor. Jag hämtade äppelmos och gick hem i ösregnet. När jag kom hem, värmde jag pannkakor, gjorde te och tände ljus och kolla/kollar på bonde söker fru! 
Hoppas alla nu haft en lika bra dag som jag, Kyss
 
 

2013-10-09
14:13:00

Dag 06 – Min bästa vän
Min bästavän är Ferdinand! Han är helt underbar och finns där i alla lägen, han kan man berätta allt för, min underbara älskling. Men han är ju även i trots åldern nu, så han protesterar och är lite lagom dryg just nu, men det kan vi ta oss igenom med! dock träffas vi ju bara 2 dagar i veckan nu, that suck's.. Honom kan jag berätta allt för och han berättar det inte för någon(kanske sina vänner) men han går inte att förklara med ord, min bästiiiis! 
 
( haha, nu kommer alla tro att jag är helt efterbliven för att jag skriver om min bästavän som är en häst, men jag har dock andra vänner också men kände för att skriva om honom under denna rubriken, andra kommer komma in i de andra rubrikerna även han flera gånger antar jag!)
 
 

2013-10-08
20:30:51

tidsfördriv
OM DIG SOM PERSON:
Vilket datum fyller du år? - 21 Oktober
Hur gammal blir du nästa födelsedag? - 18
Vad använder du för parfym? - christina aguilera, vanila, etc.
Vad hade du velat ändra gällande dig själv? - mer motiverat till skolan
Vad tänder du på hos det motsatta könet? - Personligheten, Leende, ögonen haha jag vet inte
Vad är avtändande? - Tanighet, egoism, över kåthet
Hur ofta duschar du? - Varje dag
Vad älskar du? - Min familj, mina vänner &pollen
Vad stör du dig på? - Överdrivna människor, falskhet
Är du pessimist eller optimist? - Olika beroende på vilket humör
Har du dålig syn? - nej, det har jag inte.
Vilken egenskap önskar du att du hade haft? - Se allt mer positivt
Har du bra hälsa? - nej, önskar jag haft bättre

KÄRLEKSDRABBEL
Vad gjorde du senast på alla hjärtans dag? - Jag och amanda gjorde tre rätters middag och de som bodde tillsammans med oss var "bjudna"!
Vad är det mest romantiska någon gjort för dig? - har ingen aning.
Är du singel just nu? - Ja
Vilket är ditt favoritkärlekspar? - haha 
Hur länge har du varit olyckligt kär som längst? - 
Vad är det viktigaste i ett förhållande? - Tillit &respekt för varandra
När kysste du senast någon? - evigheter sedan typ hah
Hur ser drömbröllopet ut? - 
När fann du din första kärlek? - När jag var 13 eller 14 
Gillar du romantik? - ja, men inte överdrivet
Favoritkärlekslåt? - Ingen aning

VÄNSKAP
Vem vet mest om dig? - typ mamma, anne-mie
Vem smsar du oftast med av dina vänner? - 
Vem ringde dig senast? - Gittan
Vad stod det i ditt senaste inkomna sms? - säteri nuu
Litar du på alla dina vänner? - nej
Vem har du känt längst? - Sophia Norén, Linnéa lauren tror jag
Har du blivit sviken av en vän nyligen? - 
Vem bråkade du senast med? - Ingen

SKULLE DU KUNNA
Resa jorden runt ensam? - möjligtvis, men roligare om man är två
Dejta en som suttit i fängelse? - Ja 
Hoppa fallskärm? - ja det tror jag
Ha ett långdistansförhållande? - ja så länge man är redo och man litar på varandra
Lägga ut naken/bikinibilder på dig själv? - Nej
Kyssa någon du inte känner? - Ja
Dejta någon med player-rykte? - Ja det är ju bara rykte?
Spela in en porrfilm? - Nej
Jobba med något du inte tycker om för pengarna? - Ja
Ha ett öppet förhållande? - Nej
Vara tillsammans med en mycket religiös person? - Ja tror det

ÖVRIGT
Vart vill du bo i framtiden? - Italien
Vad skulle du vilja jobba som? - har inte bestämt mig än
Vad vill du ha just nu? - Massor, kan ju starta med massor av pengar?
Om du vore en film/seriekaraktär, vem hade du varit? - serena, gossip girl
Vilken är din favoritmaträtt? - typ pasta, kyckling, cremefrech och pesto i en röra
Vilken kändis ser du upp till? - Ingen
Vad brukar du äta till frukost? - havregrynsgröt
Brukar du röka eller snusa? - Aldrig snusat
Har du gjort en audition någon gång? - Nej
Den snyggaste svenska artisten? -
Vilket land vill du resa till och varför?- grekland och se de gamla byggnaderna, älskar antikens grekland
Vad gjorde du på din senaste födelsedag? - haha ja du
Vilken sport gillar du? - hästar
Vilket skolämne avskyr du? - samhällskunskap

2013-10-08
16:23:04

Dag 05 – Detta gör mig rädd
jag vet inte riktigt vad som menas med detta.. men jag kan punkta upp några fobier/rädslor jag har haha bara för jag inte förstår vad det innebär! 
 
  • spindlar - det gör mig skit skrajjj
  • fötter - det är så grymt vidrigt, äckliga saker.. haha
  • små kryp - i allmänhet tycker jag nog är rätt obehagliga
  • hundbajs - det är inte min grej att plocka upp
  • nålar - låter väl skumt med tanke på att jag vill tatuera mig, men de e inte samma sak tycker jag! 
jag vet inte riktigt vad jag ska skriva mer om detta men ah! 
 
 
kan dock inte lägga upp några bilder just nu menmen
 

2013-10-06
16:59:00

Dag 04 – Vad är kärlek?
Det är en otroligt svår fråga ser på kärleken på olika sätt. Tex. jag hyser kärlek till massor, till min mamma, till hästar, till vänner och sen the real love, har jag inte funnit än men det finns så mycket man kan göra under tiden. Det finns så mycket annan kärlek att leva för här i livet. Jag tycker det låter helt otroligt när någon skriver 'du är mitt allt', (jag har också sagt det för en tid sedan) för nu i senare år vet man ju att det är så otroligt mycket man lever för. Det är inte speciellt ofta man lever endast för att just han/hon vill vara en del av ditt liv? Vist om det är äldre människor som säger det som har levt ihop i 25-35 år, det tycker jag är kärlek emellan två människor. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om just det här ämnet, det finns ju tusen tals saker att skriva om men frågan är ju vad ni vill läsa om? 
 
 

2013-10-05
16:41:00

🌸🌸
Nu ska jag hem till mamma för att träffa mina små underbaringar! 
Efter att ha tvättat hela eftermiddagen..




2013-10-05
12:23:00

Dag 03 – Min mamma

Min mamma är min räddare i nöden i många situationer. Vi kan bråka som katt och hund men vi har ändå en grymt bra relation och är öppna och ärliga mot varandra. Hon har hjälpt mig i livet så många gånger. Jag är så grymt glad att jag har dig mamma. Du har gett mig den finaste gåvan någon kan få och det är dig som mamma.
Du är en helt underbar människa alla har sina brister och våra brister lockas fram av varandra, men vi tar oss igenom det också. min underbara mamma! du är värd guld och diamanter inte ens det kommer kunna säga hur mycket du betyder för mig! Jag älskar dig

 

 

 

2013-10-04
18:52:22

min saknade vän
jag älskar dig nu då och föralltid
min vackra ängel vi ses i nangijala♥
 
 
 

2013-10-04
16:03:00

Dag 02 – Min första kärlek

Min första riktiga kärlek var Andres Murillo Rodriguez. Vi träffades genom gemensamma kompisar. Vi blev vänner och sedan min bästavän med andra känslor inblandade. Jag kommer så väl ihåg den tiden, vi kunde prata i telefon i flera timmar och ha tusen saker att säga varandra varje dag trotts att vi pratade så många timmar i telefon varje dag. Vi pratade till och med så länge att vi somnade i telefonen på kvällen och vaknade på morgonen med samtalet fortfarande uppkopplat. Vi var så ett bra tag tills vi "vågade" ta steget vidare. Vi var dock inte tillsammans så speciellt länge, men vi gjorde slut som vänner. Vi hade våra upp och ner. Vi har tyvärr ingen kontakt nu men när man tänker tillbaka ploppar det upp tusen saker jag skulle kunna skriva här men jag kan inte babbla på det här tusen år.


2013-10-03
20:42:36

Dag 01 - Presentera mig själv

Jag heter Paulina Pihlgren och är snart 18år. Jag är uppvuxen i en liten by utanför Västerås. Men jag bor numera på Hisingen i Göteborg i en egen lägenhet. Jag studerar på Göteborgs praktiska gymnasium och jag går vård och omsorgsprogrammet.
Min vardag går ut på skolan, praktik, hästar, vänner och kämpar varje dag för nå mitt slutgiltliga mål mot ett hälsosammare liv (och med det menar jag hälosamkost och ordentlig tränig).
Jag älskar att vara på landet, alltså verkligen på landet. Jag är mycket för stor stad också men det är något speciellt med att bo ute på vischan, haha. Jag har så länge jag kan minnas älskat att vara runt djur och speciellt hästar. Hästar kommer alltid att vara en av de anledningar till att jag lever idag.
Jag har även en helt underbar familj, mina syskon skulle jag inte kunna tänka mig ett liv utan, de är min livskraft i många lägen!
Jag är oroligt dålig på att skriva om mig själv utan att det ska låta som självömkande eller att jag är bäst i världen. Jag vet inte vad jag ska skriva mer utan att komma in på de andra jag kommer skriva om de andra dagarna, men det är bara att slänga in en kommentar om det är något du tycker jag har missat! Pöösshej

 

 

2013-10-03
20:02:43

| |

hej! 
för att få igång min blogg litegrann tänkte jag skriva lite om varje "rubrik" nedan. 
hope you like! 

 

 

Dag 01 - Presentera mig själv
Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Vad är kärlek?
Dag 05 – Detta gör mig rädd
Dag 06 – Min bästa vän
Dag 07 – Ett ögonblick
Dag 08 – Mina planer
Dag 09 – Min favoritplats
Dag 10 – Mitt favoritminne
Dag 11 – Detta ångrar jag
Dag 12 – Ett annat ögonblick
Dag 13 – Det här upprör mig
Dag 14 – Det här får mig att må bättre
Dag 15 – Det här får mig att gråta
Dag 16 – Det här saknar jag
Dag 17 – Mina ambitioner
Dag 18 – Ett sista ögonblick